Handlevogn

0

Retur/Angrerett:

Du har all rett til å sende varer i retur. Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Benytt angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken. NB: Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Forpakningen må være hel og varen må selvsagt ikke ha vært montert. 

Varene skal ikke sendes i postoppkrav! Det er derfor viktig at angrerettskjema blir fylt ut og at denne legges sammen med pakken. 

Har du valgt Klarna faktura og vil returnere varer anbefaler vi deg å logge inn på Klarnas hjemmeside og forskyve forfallsdato, så slipper du purregebyr.

Varene sendes godt emballert til adressen under:

Fintlys.no

Skjebergveien 9

1738 Borgenhaugen

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Fyll ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Transportansvar:

Om varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader/Feilekspedering:

Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til Fintlys.no. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet. Om skaden er synlig er det fint om du også melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Ta vare på emballasjen for at reklamasjon skal kunne håndteres korrekt.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss å kostnadsfritt avhjelpe feilen.

Reklamasjon:

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via vårt returskjema som du finner her. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.