Handlevogn

0

KJØPSVILKÅR

Priser:

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og er inklusiv mva og miljøgebyr dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravs-gebyr).

Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

Betaling:

Hos oss kan du betale med Faktura, bankkort eller kredittkort. Vi benytter Klarna Checkout som betalingspartner.

Faktura / Kreditt:

Kjøp nå - betal etter levering!

Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine. 

  • Få alltid varen hjem før du betaler
  • Alltid 14 dagers betalingsfrist
  • Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
  • Du kan laste ned fakturaen din på klarna.no
  • Mulighet for delbetalinger

Et fakturagebyr på kr. 29,- tilkommer per kjøp. Hvis betaling unnlates, legges det til et purregebyr på kr. 63,- og en forsinkelsesrente på 9,50 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev bli sendt til din epost.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. 

Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

Kortbetaling: 

Vi godtar betaling med VISA og Mastercard. Oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid og kortets CVC-kode. CVC-koden er de tre siste tallene i navnefeltet på kortets bakside.

Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. 

Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger.

Levering:

Vi sender alltid varene så raskt som mulig. Har du bestilt varer vi har på lager så gjør vi så godt vi kan for å pakke og sende din ordre så fort som mulig! Vanligvis blir dette sendt dagen etter at vi har mottatt ordren. Du vil motta en ordrebekreftelse per e-post innen 2 virkedager med forventet leveringsdato.

Vi har ett stort utvalg lamper og interiør. Det lar seg dessverre ikke mulig å lagerføre alle produktene vi har på nett. Vi har i tillegg en fysisk butikk så det vil hende varer er utsolgt til tider. Leveringstiden er forskjellig fra produsent til produsent, det tar som regel 3-20 virkedager. 

Det vil kunne skje uforutsette forsinkelser eller at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gjøre deg oppmerksom på det så fort dette er gjort kjent for oss. Er en vare utgått forbeholder Fintlys seg retten til å annullere gjeldende varelinje helt eller delvis fra ordre.

Forsendelse:

Vi sender våre varer med Posten/Bring. Leveres til nærmeste postkontor, eller hjemlevert for et lite ekstra gebyr. Fraktmetode velges i kassen. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom feilaktig eller mangelfull adresse er oppgitt, vil du selv måtte bære eventuelle tilleggskostnader i forbindelse med ny utsending. Oppgi gjerne ditt telefonnummer ved bestilling i tilfelle vi skulle behøve å ringe deg.  

Ikke utløst ordre:

Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten.

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 350,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

*Fast frakt kr 99,- gjelder kun for sendinger i Norge. Vi sender ikke til Svalbard. For større møbler tilkommer et ekstra fraktgebyr.

 

Retur/Angrerett:

Du har all rett til å sende varer i retur. Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Benytt angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken. NB: Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Forpakningen må være hel og varen må selvsagt ikke ha vært montert. 

Varene skal ikke sendes i postoppkrav! Det er derfor viktig at angrerettskjema blir fylt ut og at denne legges sammen med pakken. 

Har du valgt Klarna faktura og vil returnere varer anbefaler vi deg å logge inn på Klarnas hjemmeside og forskyve forfallsdato, så slipper du purregebyr.

Varene sendes godt emballert til adressen under.

Fintlys.no

Skjebergveien 9

1738 Borgenhaugen

 

Kunden har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Fyll ut angrerett- og returskjemaet som ligger vedlagt og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Transportansvar:

Om varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Reklamasjon/Feilekspedering:

Om produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til post@fintlys.no. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør/leverandør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige om du gir beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet. Om skaden er synlig ved f.eks transportskade er det fint om du også melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottakelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Ta vare på emballasjen for at reklamasjon skal kunne håndteres korrekt.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottakelse.

Om en vare mot formodning skulle være feilekspedert, skadet eller feil tar vi på oss å kostnadsfritt avhjelpe feilen. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur. 

 

Avbestille order:

Dersom du ønsker å avbestille en ordre som ennå ikke er sendt fra oss, kan du ringe oss eller sende en e-post hvor du spesifiserer om det gjelder din ordre i sin helhet eller hvilke varer du ønsker slettet fra bestillingen. Det påløper selvsagt ingen kostnader dersom avbestilling skjer før varen(e) er sendt fra oss.

 

Personvern:

Når du handler hos Fintlys.no.no blir du bli bedt om å opplyse om navn, adresse, tlf. osv. for at du skal kunne gjennomføre handelen. Vi garanterer at denne informasjonen ikke vil bli gitt til noen andre. Informasjon som kredittkort info, personnummer eller annen sensitiv informasjon vil ikke være tilgjengelig eller lagret hos Fintlys.no. Vi behandler alle persondata ifølge lov om Personopplysninger.

 

Har du spørsmål så ta kontakt med oss på mail: post@fintlys.no